NFC-integratie: what’s in a name?
De kans is groot dat je zelf al in contact kwam met NFC-technologie, misschien zonder het te beseffen. Betaalde je in de winkel ooit al via je smartphone met Google of Apple Pay? Of betaalde je op festivals ooit al via je festivalbandje? Dan maakte je gebruik van NFC-technologie. Bij bepaalde hotels open je zelfs al je hotelkamer via je smartphone, ook dat is NFC-technologie.
Vanaf heden wordt elk afgewerkt Inside-product uitgerust met NFC-technologie. Dit stelt jouw klant in staat om zijn gordijnen te scannen met zijn smartphone voor gedetailleerde productinformatie. Denk aan info over jouw verkooppunt, de samenstelling van de stof, de afwerking en zelfs wasvoorschriften. Met andere woorden, vanaf nu heeft jouw klant steeds alle info omtrent zijn aangekochte product bij de hand. Zelfs jaren later.
Hoe werkt het?
Rechtsonder elk product zit een kleine chip verwerkt die je kan scannen met je smartphone. Een beetje vergelijkbaar met een QR-code, alleen heb je de camera van je telefoon niet nodig. De chip wordt gelezen door middel van een NFC-scanner die ingebouwd zit in je smartphone. Meestal bevindt deze zich bovenaan het toestel, in de buurt van de camera.
De meeste moderne smartphones ondersteunen NFC-technologie. Bij Android-telefoons moet je mogelijk de NFC-functie zelf inschakelen via de instellingen. Bij iPhones staat de NFC-functie standaard aan, maar deze wordt pas geactiveerd wanneer een andere NFC-chip binnen 10 centimeter van jouw telefoon komt.
Bij Inside worden alle order geplaatst vanaf september 2024 voorzien van een NFC-tag, of het nu gaat over vouwgordijnen, overgordijnen, rolgordijnen, paneelgordijnen of houten jaloezieën.
Benieuwd hoe het werkt? Check onze video via https://www.youtube.com/shorts/ioi6ntmsz7k