De M zit in de maand, daar hebben wij Marketing-maand van gemaakt. In samenwerking met het marketingbureau Many Tastes, misschien ook wel bekend van de inspirerende marketingtalk tijdens de vorige editie van InCoDa, kun je deze week alweer de laatste tip lezen. Deze week: het voordeel van de lokale gunfactor.
Hoe zorg je voor online zichtbaarheid?
Verschillende sociale media zijn nu zo ingericht dat het lokaal shoppen meer onder de aandacht komt bij de lokale consument. Haak in op de #shoplokaal én #supportyourlocal en deel de #locatie.
We snappen heel goed dat het veel is op het gebied van sociale media en dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
In dit artikel wordt het stap voor stap uitgelegd wat de lokale marketingtrends zijn voor 2021. Met deze handvaten kun jij concreet aan de slag.
Vertel jouw verhaal
Naast dat je producten op een makkelijke manier onder de aandacht kan brengen via Google of Instagram is het ook belangrijk dat jij zelf als ondernemer de show steelt. Dit doe je door jouw passie en jouw ondernemersverhaal te delen. Maak foto’s van jezelf en het team. Heb jij bijvoorbeeld al het team aan jouw klantengroep voorgesteld? Vertel wie er op de vloer staan of wie er in de werkplaats aan de slag zijn. Combineer het voorstellen van je team met een kijkje achter de schermen, laat zien waar jullie mee bezig zijn en wat er allemaal gebeurd rondom het verkoop-moment. Creëer meerwaarde, authenticiteit en een ‘digitale band’.
Meet Many Tastes
Hoi! Wij zijn Elin van Beem, projectmanager, en Fiorienne Westenberg, oprichtster van het marketingbureau Many Tastes. Dit is een retail marketingbureau speciaal in het leven geroepen voor de lokale retailer en horeca. Van bakkers tot wijnbar en van slager tot chocolatier. Inmiddels hebben we meer dan 100 ondernemers mogen helpen om hun ambacht, dienst of product zo aantrekkelijk mogelijk in de markt te zetten. Bezoek voor meer informatie: www.manytastes.nl