BD Line® binnenzonwering viel in 2021 onder andere op de website van InCoDa op met de Grip-fix®, welk ander product van BD Line steelt op dit moment de show?
“BD Line heeft veel keuze in houten jaloezieën en presenteerde op InCoDa 2021 de collectie Loft Wood. Deze natuurlijke collectie kenmerkt zich door een eigentijds (vernieuwend) pallet in 51 kleuren. Loft Wood wordt vervaardigd uit Pauwlonia hout, een lichtgewicht houtsoort die jaloezieën van 4 meter breed mogelijk maakt. En dit zonder “fingerjoints” ofwel lasnaden in de lamel! Niet alleen in de breedte maar ook in de diepte is deze collectie een aanvulling, voor de detaillist, om de vraag van de consument van nu te kunnen bedienen.”
Met veel plezier kunnen wij BD Line® binnenzonwering voor de 12de keer verwelkomen op de 12de editie! Hoe ervaren jullie de ontwikkelingen van InCoDa tijdens de afgelopen 11 edities?
“BD Line staat altijd met veel plezier en enthousiasme op InCoDa. De samenwerking met de organisatie is goed, direct en met korte lijnen, dit past bij ons als organisatie. Daarnaast zien wij de ontwikkeling van de beurs, van specialistische vloerenbeurs naar een totaalaanbod in woninginrichting, als positief. Op ons vakgebied als binnenzonwering specialist zien wij meer en meer collega’s kiezen voor deze beurs. Ook dat ervaren wij als een positieve ontwikkeling, het trekt meer detaillisten op ons vakgebied. Daarnaast houdt het ons scherp om te blijven ontwikkelen wat in de DNA van BD Line zit.”
Vooruitblikkend zijn wij ook heel benieuwd naar wat jullie van plan zijn voor 2022?
“BD Line is ambitieus en is al begonnen met het brainstormen over het ontwerp van de stand. We willen naar een (nog) hoger niveau m.b.t. stand en producten. We zijn hiervoor volop in gesprek met onze standbouwer en toeleveranciers maar het is nog te vroeg om een tipje van de sluier op te lichten. Het vertrekpunt is een groter totaalaanbod op ons vakgebied met innovatieve oplossingen in een verassende omgeving/stand.”
Eind vorig jaar was BD Line te zien in het programma ‘In De Ban Van’ op RTL7 waar jullie een kijkje achter de schermen gaven. Mocht iemand het gemist hebben, kun je ons in het kort meenemen in wat er besproken is?
“BD Line heeft gekozen voor het RTL7 tv programma “In De Ban Van” omdat we daar ruimte kregen om veel van onszelf te laten zien in een relatief korte tijd. We namen de kijker mee in ons bedrijf in Kaatsheuvel met aandacht voor productie, office maar vooral aandacht voor het product. Het product staat centraal waarbij we de vele mogelijkheden en toepassingen laten zien. Dit vanuit een omgeving waarin kwaliteit, kennis en vertrouwen centraal staat.”
Nu we het toch over het ondernemerschap hebben, welke tip zou je willen meegeven voor de ondernemers in de retail?
“BD Line streeft in zijn manier van zakendoen naar samenwerking vanuit de passie om een mooi product te leveren binnen de wensen van zijn afnemer. Het aanbod in binnenzonwering is groot, met vele mooie merken. De uiteindelijke keuze van een consument is en blijft op vertrouwen of zijn wensen beantwoord worden. Gepassioneerd de consument bedienen is dus onze tip.”