InCoDa interview - Zonnelux deelt o.a. sneak preview en meer

Evenementenhal Gorinchem – 21, 22 & 23 september 2025

Een paar weken geleden zou o.a. Zonnelux veel interieurprofessionals verwelkomen en de nieuwste collecties en trends presenteren op InCoDa. Dit is momenteel jammer genoeg nog niet mogelijk, maar gelukkig heeft Zonnelux genoeg inspiratie om te delen. Het team sprak met Maurice van Bladel, Directeur van Zonnelux Raamdecoratie BV, en Elke Verbruggen, Marketing Zonnelux Raamdecoratie.

We hadden natuurlijk liever live in Gorinchem jullie nieuwste collecties willen beleven, maar wat zijn jullie nieuwste producten op dit moment?

Het geweven hout is onze nieuwste collectie. De geweven structuur van het product filtert het daglicht op een prachtige manier. De consument kan kiezen uit de fijne of grovere weving. De fijne weving (thin sticks) geven een transparante doorkijk en de grovere weving (flat sticks) in between. Geweven hout is bovendien leverbaar in een roll-up of vouwgordijn model. Meer informatie over de geweven hout collectie is hier te vinden of neem contact op via het online bedrijfsprofiel voor meer informatie.

Momenteel zijn we druk bezig met verschillende collecties. In 2021 kun je dus allerlei nieuws van Zonnelux verwachten!

Staat er ook iets moois gepland voor aankomende editie in september?

Jazeker, in september zal er een compleet nieuw Zonnelux Home motion concept voor de raambekleding gelanceerd worden. Het gehele productassortiment wordt geleverd met geïntegreerde accumotoren, zelfs de Top Down Bottom Up Duette® gordijnen. Met de verschillende motoren kunnen we deze oplossing bieden bij grote afmetingen. Daarnaast zitten er in dit concept veel features die uniek zijn. Comfort, gebruikersgemak, veiligheid en design staan centraal in dit concept.

Wat is op dit moment echt dé eyecatcher van Zonnelux Raamdecoratie?

Zonnelux heeft natuurlijk een breed assortiment aan producten, maar met de Piet Boon shutters onderscheiden we ons op de raamdecoratiemarkt. Samen met Studio Piet Boon hebben we een shutter ontworpen met rechthoekige lamellen en minimale afrondingen, in acht herkenbare Piet Boon kleuren. In dit kleurenpalet bieden we ook de Piet Boon jaloezieën aan. 

Leuk nieuws: we zitten weer met Studio Piet Boon om de tafel om de samenwerking verder uit te bouwen. Daarover snel meer!
Alles over de Piet Boon producten van Zonnelux lees je hier.

Zonnelux heeft eerder geschreven over de woontrends van 2021 met bijpassende raamdecoratie.

Zouden jullie dit nog eens kort kunnen samenvatten voor de interieurprofessional die dit nog niet heeft gelezen?

Kort samengevat zien we dit jaar een aantal woontrends:

  • de verbinding tussen binnen en buiten;
  • spelen met contrast;
  • woonproducten met een onbewerkte look;
  • het flexibel inrichten van open woonruimtes.

Deze laatste woontrend is heel actueel door Corona. We richten onze woning anders in en willen een woonruimte voor verschillende doeleinden gebruiken. Met een paneelgordijn of shutter creëer je een praktische roomdivider.

De natuur in huis halen en producten met een onbewerkte look is geen nieuwe trend, maar nog steeds zeer geliefd.
Houten jaloezieën en shutters (met een zichtbare houtnerf) en het geweven hout blijven dan ook ontzettend populair.

Het vergt misschien een tikkeltje lef om te kiezen voor gedurfde contrasterende kleuren in huis, maar als je ze goed weet af te stemmen vraag je je waarschijnlijk af waarom je dat niet veel eerder hebt gedaan. Donkere raamdecoratie zien we dan ook in steeds meer in de interieurs van nu.

Tot slot, welke trends en veranderingen voorzien jullie in de interieurbranche? Hoe gaat de woninginrichting er over 5 of 10 jaar uitzien? En welke kansen liggen hier?

Internet is natuurlijk booming. Door de corona crisis is er nog meer gedigitaliseerd. De kloof tussen internetaanbieders en traditionele retail zal groter worden in de toekomst. Als Zonnelux zijnde geloven we in de traditionele retail. Wij zien dat internet een grote rol speelt in het oriëntatieproces van de consument en genereren leads naar onze verkooppunten. Wij zetten dus vol in op het inspireren van de consument, maar geloven dat de daadwerkelijke verkoop plaatsvindt in de winkel. Het verschil tussen internetaanbieders en traditionele retail ligt niet alleen in kwaliteit, productafwerking en design, maar de producten worden ook steeds ‘smarter’. De gemotoriseerde raamdecoratie spelen hier een grote rol en dragen bij aan gebruikersgemak en comfort. Hier liggen voor Zonnelux en de traditionele retail samen grote kansen.

Dit en veel meer ontdek je tijdens aankomende editie op de stand van Zonnelux op 12, 13 en 14 september 2021. Neem contact op voor meer informatie via
het online bedrijfsprofiel.

Deel dit bericht

Scroll naar top